Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3020021302   El pensament computacional desendollat a l'aula
2023-2024   Taller. Educació Infantil-Primària
  
   27/9/2023 - 15/11/2023 (20 hores) de 17:30h a 19:30h
   CRP del Baix Llobregat I
   Pl. Ferrer i Guàrdia, 1-3 (Sant Feliu de Llobregat) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat I
  
  
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   08/09/2023 - 24/09/2023
  
Descripció i   Metodologia:   El pensament computacional desendollat fa referència a una col·lecció d'activitats per apropar a l'alumnat a conceptes relacionats amb la informàtica sense haver d'aprendre a programar o fins i tot sense utilitzar cap dispositiu electrònic.

S’utilitza llapis, bolígraf i paper, a més d'objectes físics (per exemple, targetes, sobres, imatges impreses…) amb la finalitat de comprendre els conceptes bàsics o complexos d'un ordinador d'una forma lúdica.

En aquest taller ens endinsarem en el concepte de pensament computacional valorant els reptes i avantatges de les activitats desendollades a l'aula. S'oferiran exemples d'activitats desendollades relacionades amb les tècniques clau del pensament computacional i amb conceptes com els bucles, els condicionals, les variables... Es reflexionarà sobre la gestió d'aquest tipus d'activitats a l'aula, i mostrarem i crearem diferents eines i recursos manipulatius per dur a terme aquest tipus d’activitats amb l’alumnat.
  
Objectius   - Conèixer el concepte de pensament computacional i pensament computacional desendollat.
- Valorar la importància de treballar el pensament computacional a l’aula.
- Reflexionar sobre com començar a treballar el pensament computacional desendollat a l’aula.
- Valorar els reptes i avantatges de les activitats desendollades.
- Explorar, compartir i reflexionar sobre activitats desendollades de diferents àmbits curriculars.
- Valorar el rol del docent i dels alumnes en activitats desendollades.
- Crear eines i recursos manipulatius per dur a terme activitats desendollades a l’aula.
  
Continguts   - Què és el pensament computacional?
- Tècniques clau i aspectes rellevants del pensament computacional.
- Per què fer servir el pensament computacional en els centres educatius?
- El pensament computacional desendollat.
- Recursos web i exemples d’activitats desendollades.
- Reptes i avantatges del pensament computacional desendollat.
- Transició del desendollat a l’endollat: Jocs de taula i recursos electrònics “sense pantalla”.
- Gestió a l’aula de les activitats desendollades.
- Exemples d’activitats desendollades a l’aula.
- Creació d’eines i recursos manipulatius per dur a terme activitats desendollades a l’aula.
  
Formador/a   Josep Oriol Codina Prior i José Cuenca Peralta
  
Avaluació   Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat. (Nivell 1)

Aprofitament en termes d’aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent. (Nivell 2)

En aquelles activitats que ho contemplin, transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivell 3)
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones.

Participació activa i realització de totes les tasques encomanades.

Lliurament d’un projecte final.
  
E-mail   crp-santfeliu@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   27/09/2023   1730   1930 
 Sessió 2   dimecres   04/10/2023   1730   1930 
 Sessió 3   dimecres   11/10/2023   1730   1930 
 Sessió 4   dimecres   18/10/2023   1730   1930 
 Sessió 5   dimecres   25/10/2023   1730   1930 
 Sessió 6   dimecres   08/11/2023   1730   1930 
 Sessió 7   dimecres   15/11/2023   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent