3020021302 |
El pensament computacional desendollat a l'aula |
2023-2024 |
Taller. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
27/9/2023 - 15/11/2023 (20 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP del Baix Llobregat I |
|
Pl. Ferrer i Guàrdia, 1-3 (Sant Feliu de Llobregat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat I
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
08/09/2023 - 24/09/2023 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El pensament computacional desendollat fa referència a una col·lecció d'activitats per apropar a l'alumnat a conceptes relacionats amb la informàtica sense haver d'aprendre a programar o fins i tot sense utilitzar cap dispositiu electrònic.
S’utilitza llapis, bolígraf i paper, a més d'objectes físics (per exemple, targetes, sobres, imatges impreses…) amb la finalitat de comprendre els conceptes bàsics o complexos d'un ordinador d'una forma lúdica.
En aquest taller ens endinsarem en el concepte de pensament computacional valorant els reptes i avantatges de les activitats desendollades a l'aula. S'oferiran exemples d'activitats desendollades relacionades amb les tècniques clau del pensament computacional i amb conceptes com els bucles, els condicionals, les variables... Es reflexionarà sobre la gestió d'aquest tipus d'activitats a l'aula, i mostrarem i crearem diferents eines i recursos manipulatius per dur a terme aquest tipus d’activitats amb l’alumnat.
|
| |
Objectius |
- Conèixer el concepte de pensament computacional i pensament computacional desendollat.
- Valorar la importància de treballar el pensament computacional a l’aula.
- Reflexionar sobre com començar a treballar el pensament computacional desendollat a l’aula.
- Valorar els reptes i avantatges de les activitats desendollades.
- Explorar, compartir i reflexionar sobre activitats desendollades de diferents àmbits curriculars.
- Valorar el rol del docent i dels alumnes en activitats desendollades.
- Crear eines i recursos manipulatius per dur a terme activitats desendollades a l’aula.
|
| |
Continguts |
- Què és el pensament computacional?
- Tècniques clau i aspectes rellevants del pensament computacional.
- Per què fer servir el pensament computacional en els centres educatius?
- El pensament computacional desendollat.
- Recursos web i exemples d’activitats desendollades.
- Reptes i avantatges del pensament computacional desendollat.
- Transició del desendollat a l’endollat: Jocs de taula i recursos electrònics “sense pantalla”.
- Gestió a l’aula de les activitats desendollades.
- Exemples d’activitats desendollades a l’aula.
- Creació d’eines i recursos manipulatius per dur a terme activitats desendollades a l’aula.
|
| |
Formador/a |
Josep Oriol Codina Prior i José Cuenca Peralta
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat. (Nivell 1)
Aprofitament en termes d’aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent. (Nivell 2)
En aquelles activitats que ho contemplin, transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivell 3)
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones.
Participació activa i realització de totes les tasques encomanades.
Lliurament d’un projecte final.
|
| |
E-mail |
crp-santfeliu@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
27/09/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dimecres |
04/10/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dimecres |
11/10/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dimecres |
18/10/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dimecres |
25/10/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 6 |
dimecres |
08/11/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 7 |
dimecres |
15/11/2023 |
1730 |
1930 |
|
| |